آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

آموزش افزایش اسپید لود سایت های جوملایی

 آموزش افزایش سرعت لود سایت های جوملایی

 آموزش بالابردن اسپید لود سایت های جوملایی

برای بالابردن سرعت بارگزاری وب سایت هایی که با برنامه جوملا ساخته شده

میباشند اینجانب روش هایی را تهیه کردم که در پایین این خط بیان میکنم .

گام نخست :

اگر سایت تان از جی کوئری بهره نمی بره برای مثال عناصر موتی ویتی و افکتی مانند اسلاید شو ها و ... نداره پیشنهاد اینجانب پاک کردن موتولز جوملااست میباشد .


برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز می باشد . و می توانید از اینجا دانلود کنید .

گام دوم : کم حجم کردن تصاویر  و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


 گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران  و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.

گام پنجم :
حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ )  به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .

گام آخر :  چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

 

 کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .

اختلاف مابین طراحی سایت ایستا و پویا

اختلاف مابین طراحی سایت ایستا و متحرک

تفاوت بین طراحی وب سایت استاتیک و پویا
 : از نظر پویایی می شود سایتها را به دو گروه تعریف کنیم .

دسته نخست : وب سایت های پویا

دسته دوم : سایتهای استاتیک

تفاوت بین ساخت سایت استاتیک و متحرک

خب حال آغاز می کنیم به تحلیل در مورد هر گروه .

وب سایت های داینامیک : به سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن علاوه بر زبان اچ تی ام ال از زبانهای برنامه نویسی وب و پایگاه داده ها هم استفاده می گردد.

این وب سایتهای قالبا دارای مدیریت هستند و بدون نیاز به دستکاری و تغییر کدها می توان محتوا و سایر قسمت های وب سایت را تغییر داد.

معمولا وب سایتهای داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند .

وب سایتهای از پایه نوشته شده توسط برنامه نویس (وب سایتهای کاملا اختصاصی) : این وب سایتها بدون استفاده از کدهای آماده از پایه توسط برنامه نویس و طراح سایت برنامه نویسی می شوند . معمولا هزینه طراحی این سایتها کمی بالاتر از انواع دیگر است به همین دلیل اگر به دنبال طراحی وب سایت ارزان هستید از این مورد صرف نظر کنید .

وب سایتهای تقریبا آماده (cms ها - سیستم های مدیریت محتوا ) : ساختن سایت با استفاده از اسکریپت های آماده یا به عبارتی با استفاده از سی ام اس ها ساخته می شوند . این وب سایت ها با هزینه های کمتری ساخته می شوند .

وب سایتهای استاتیک : این وب سایت ها معمولا فقط با استفاده از html ساخته می شوند و معمولا برای تغییر در محتو و سایر قسمت های سایت باید کدهای سایت را تغییر دهید .

تفاوت بین ساخت وب سایت ایستا و متحرک

اختلاف مابین طراحی سایت ایستا و متحرک

اختلاف بین ساخت سایت ایستا و پویا
 : از دید تحرک می توان وب سایتها را به دو دسته تقسیم کنیم .

گروه اول : سایت های داینامیک

دسته بعدی : وب سایتهای ایستا

اختلاف مابین طراحی سایت ایستا و متحرک

خب حال شروع می کنیم به تحلیل در باره ی هر کدام .

سایت های داینامیک : به سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن علاوه بر زبان اچ تی ام ال از زبانهای برنامه نویسی وب و پایگاه داده ها هم استفاده می گردد.

این وب سایتهای قالبا دارای مدیریت هستند و بدون نیاز به دستکاری و تغییر کدها می توان محتوا و سایر قسمت های وب سایت را تغییر داد.

معمولا وب سایتهای داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند .

وب سایتهای از پایه نوشته شده توسط برنامه نویس (وب سایتهای کاملا اختصاصی) : این وب سایتها بدون استفاده از کدهای آماده از پایه توسط برنامه نویس و طراح سایت برنامه نویسی می شوند . معمولا هزینه طراحی این سایتها کمی بالاتر از انواع دیگر است به همین دلیل اگر به دنبال طراحی وب سایت ارزان هستید از این مورد صرف نظر کنید .

وب سایتهای تقریبا آماده (cms ها - سیستم های مدیریت محتوا ) : ساختن سایت با استفاده از اسکریپت های آماده یا به عبارتی با استفاده از سی ام اس ها ساخته می شوند . این وب سایت ها با هزینه های کمتری ساخته می شوند .

وب سایتهای استاتیک : این وب سایت ها معمولا فقط با استفاده از html ساخته می شوند و معمولا برای تغییر در محتو و سایر قسمت های سایت باید کدهای سایت را تغییر دهید .

ظاهر یک وب سایت مهم تر است یااینکه محتوا آن ؟

چهره ی یک وب سایت بااهمیت تر می باشد یا محتواوب سایت ؟

شکل یک سایت بااهمیت تر است یااینکه محتوا آن ؟

شاید این پرسش ازجمله از اصلی ترین موردهایی باشد که مدیران یک کسب و کار

آنلاین به آن می اندیشند ، ایناست آیا بازدیدکنندگان سایت ، گرفتار ظاهر آن میشوند

و یا جذب محتواان شوند؟

اکثر مدیرعاملان کسب و کار آنلاین به دنبال یافتن روش هایی برای جذب بازدید کننده بیشتر میباشند

 و در این میان ممکن است برخی از مدیران درهنگام ساخت وب سایت صرفا به جنبه های ظاهری ساختن وب سایت خود اهمیت داده و برخی دیگر صرفا به محتوای وب سایت خود اهمیت

 داده و به هیچ وجه به جنبه های ظاهری سایت خود اهمیت نمیدهند. به نظر شما آیا نحوه عملکرد این دو گروه از مدیران کسب و کارهای آنلاین صحیح است؟
ه نظر شما راه حل رفع این مشکل چیست؟

حال شما تصور میکنید حفظ بازدید کننده سخت تر از جذب آن است یا خیر ؟ به نظر شما چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟

به نظر من راه حل رفع این مشکل بسیار ساده میباشد

، میتوانید با استراتژی هایی برای کاهش هزینه طراحی سایت ، از یک وب سایت با گرافیک کاملا مناسب برخوردار شوید ، و از طرفی با نوشتن مقالات و متن هایی قدرتمند

، علاوه بر افزایش میزان بهینه سازی سایتتان میتوانید نسبت به جذب بازدیدکنندگان نیز موفق عمل کنید. میتوانید برای چگونه نوتن محتوای سایت خود کمی مطالعه نمایید ،

 و یا روش هایی برای افزایش گرافیک سایت خود در نظر بگیرید تا بتوانید در کنار گرافیک وب سایتتان ، محتوای قدرتمندی نیز داشته باشید. به هرحال نمیتوان تاثیر بخش مقالات در جذب بازدیدکننده

را کتمان کرد اما از طرفی نیز نمیتوان تاثیر گرافیک یک وب سایت در نگه داشتن بازدیدکننده در سایت ها را نیز نادیده گرفت.



جاذبه های توریستی جزیره بالی


مکان های گردشگری جزیره بالی

موزه بالی:

این موزه ازجمله بهترین‌ها در سرزمین اندونزی است و کلکسیون‌ای عظیم از حکاکی‌های زیبا،

چهره‌های کنده کاری شده، آدمک‌های خیمه‌شب‌بازی، ظروف سفالی و ابزاری برای برخی هنرمندان اهل منطقه بالی

که معروف می باشند دارد و مجموعا در یک جا از محوطه‌ای محصور که به خوبی نگهداری می‌شود قرار گرفته اند.

 

موزه معبد (Puri Pemecutan )


کنار موزه Pemecutan Palace، این معبد با قدمت صد ساله حاوی یکی از مجموعه‌های ارزشمند خنجرهای بومی باستانی و دیگر سلاح‌ها، ابزار‌های موسیقی و تندیس‌های هندو است.

 

مرکز هنر (Taman Werdi Budaya)


این مجموعه از ساختمان‌های چوبی در سبک سنتی شامل آثار هنری اهالی بالی در عصر معاصر، ماسک‌های چوبی، حکاکی‌ها و نقاشی‌ها است و همچنین دارای تعدادی فروشگاه‌های سوغاتی است که در آنجا، کارهای هنرمندان بومی با قیمت ثابت به فروش می‌رسند.

 

هنرستان موسیقی و رقص (SMKI)


بالی برای چندین مرکز غنی میراث موسیقیایی قدیمیش معروف است و SMKI به حفظ این میراث سرشار در قرن 21 اشاره دارد. از SMKI در صبح (از 8 صبح الی11 صبح) برای دیدن استادان رقص در حال آموزش مهارت‌هایشان به هنرجویان جدید دیدن کنید.


موسیقی و رقص سنتی


هیچ بازدید کننده‌ای نباید رقص بسیار سنتی آهسته و سرگرم کننده بالی را که با نوعی شمشیر به نمایش در می‌آید، یا Ramayana که همان صحنه‌های برگزیده از رقص موزون هندوی بزرگ است، از دست بدهد. اکثر هتل‌های بزرگ نمایش‌های شبانه را (برای غیر بومی‌ها به همان اندازه بومی‌ها) برگزار می‌کنند. برای Barong (نوعی شمشیر دسته کلفت لبه تیز) همچنین به نمایش‌های در فضای باز توجه کنید که هر صبح در Batubulan در شمال شرقی مرکز شهر برگزار می‌شود. Wayang kulit (عروسک خیمه‌شب‌بازی) نیز در بسیاری از هتل‌ها و مراکز بصورت متناوب به نمایش گذارده می‌شود